Mi Az Az Osztatlan Képzés
Minden kimondott szónak jelentősége lehet egy kapcsolat során, és akár egy-egy szerencsétlenül fogalmazott mondat is meghatározhatja az életünk további menetét. Az előadás hossza: 1 óra 30 perc, szünet nélkül Bemutató: 2019. október 26. JÁTSSZÁK: Ruth: RADNAY CSILLA Jack: SCHMIED ZOLTÁN ALKOTÓK: Dramaturg: Németh Virág Díszlet- és jelmeztervező: Gyarmati Dóra Műszaki vezető: Nádasi Iván Produkciós vezető: Marcsa Barbara Produkciós asszisztens: Rácz Lili A rendező munkatársa: Kern Dóra Előadásfotók – fotó: Gordon Eszter A színdarab Magyarországon a THEATRUM MUNDI Színházi és Irodalmi Ügynökség közvetítésével kerül színre. Támogatók: JDC, NKA, EL-AL, EMMI, Mozaik Hub, Mazsihisz, Pesti Est,, Klubrádió, Kibic, Mazsök. Gólem Központ - 1077 Budapest, Csányi utca 3.
Mindezen funkciók tehát megtalálhatók a "nemzeti színház"-elgondolásban, s implicit és/vagy explicit módon, eltérő formában és arányban (újra meg újra) artikulálód(hat)nak az adott jelen horizontjában. A Nemzeti Színház története folyamán ezeket a funkciókat tudatosan őrizték, emlékeztek rájuk, illetve megpróbálták átírni vagy eltörölni, de mindenképpen felhasználták őket a mindenkori (nemzeti) célok érdekében különösen akkor, amikor Magyarország függetlenségét veszély fenyegette, illetve amikor Magyarországnak – külső és belső változások eredményeképpen – (újra) meg kellett határoznia kulturális, politikai és morális státuszát, illetve nemzeti identitását. Így a mindenkori magyar Nemzeti Színház léte szorosan összefonódik a nemzeti politikával, a nemzeti kultúrával és a nemzeti identitással. Hivatkozások Anderson, Benedict (1983) Imagined Communities. Reflections on the origin and Spread of Nationalism, London: Verso. Assmann, Jan (1999) A kulturális emlékezet. Írás, emlékezés és politikai identitás a korai magaskultúrában, Budapest: Atlantisz.
Színház / Repertoár / Ismerős történet ÍRTA:David Ives FORDÍTÓ: Németh Virág Rendező: Borgula András A Gólem Színház és a Pesti Est előadása JACK: Az én szüleimet nem izgatja, hogy zsidó vagy. RUTH: Dehogynem. Az a süket csend az asztalnál, ha szóba kerül valami zsidós dolgom? JACK: Amúgy is elég sok minden miatt van süket csend az asztalnál. Ezt jelenti a gój szó. "Csend az asztalnál. " David Ives amerikai drámaíró színdarabja mindannyiunk számára ismerős történetet mesél el. Ismétlődő viták, áthághatatlan íratlan szabályok, piti játszmák, egyetértés, szerelem. Min múlik, hogy hogyan alakul párkapcsolatunk? Elkerülhetetlen a szomorú befejezés? A darab különleges szempontból vizsgálja a párkapcsolatok buktatóit. Hiába ugyanis a nagy boldogság, ha a vallás utunkban áll. Lehet-e boldog egy zsidó lány egy katolikus fiú mellett – akkor is, ha valójában mindketten egyszerűen csak amerikaiak? David Ives színműve most először lesz látható magyar színpadon, és a könnyed, helyenként felszínesnek tűnő párbeszédek mélyén hétköznapi emberi drámák húzódnak meg, melyek mindenki számára olyanok, mint egy Ismerős történet.
az együttműködés eredményeként a barter szerződések keretében felajánlható felületek értéke jelentősen megnövekszik, így rendkívül hatékony megoldások hozhatók létre. Ez reklám-felületben, megjelenésben komoly lehetőségeket hordoz, amelyek segítségével a kommunikációt országossá lehet tenni, és segítségével nem csak régió- hanem országos szintű üzeneteket artikulálni. V/3. Kommunikációs és marketing eszközök-média kampányok 1. image kampány: a legsürgősebb feladat a Magyar Színház pozicionálása, megújulásának artikulálása, a színház népszínház jellegű arculatának közismerté tétele. Fontos, hogy lokálisan (Erzsébetváros) és globálisan (Budapest) is egyszerre robbanjon be a köztudatba, hogy a Magyar Színház megújul, fuzionál az Operettel, és aktívan kíván nyitni a közönség felé. Ezt elsőként egy ún. "image" kampánnyal kívánjuk elérni, amely új arculattal a VáltOzáSt, a SOKSzÍNŰSÉGEt, az aKtIVItáSt és a NyItOttSáGOt kommunikálja modern, progresszív és figyelemfelkeltő formában. a kampány alapüzenetét a lokális (Erzsébetváros) terjesztésben egy egészséges patrióta szemlélettel: "A mi színházunk" üzenettel is ki kell egészíteni.
a kampánynak az első időszakban rendkívül intenzívnek kell lennie és óriásplakáton, city light plakáton, járműreklámon, metró felületeken kell megjelenjen, kiegészítve a helyi és országos sajtóval, televíziókkal és rádiókkal is. Ehhez kapcsolódva el kell érni, hogy a 73-as és a 74-es troli megállóját (legalább ideiglenesen) Magyar Színház megállónak nevezzék el. Bemutató kampányok: a bemutatókhoz kötődő kampányok rövidek (egy-másfél hónap) lennének, de intenzívek. Plakát, szórólap, tv- és rádióspotok, internetes bannerek egységes kreatívon keresztül mutatják be az új produkciókat és népszerűsítik azokon keresztül a színházat. a rövid időtartam nagyobb példányszámot jelent, és ez fontos a potenciális támogatóknak, a lehetséges média- és hagyományos szponzoroknak. 26 3. repertoár-ismertetés: Rendkívül fontos, hogy a repertoár"robbanásszerű"átalakulása, a műfaji gazdagság, az új műsorrend, a különleges és csábító produkciók megfelelően kommunikálva legyenek. Ezért kiemelten szükség van a színházak hagyományos kommunikációjának alapelemeire (összesítő műsorplakát, műsorszóró, bérletismertető, stb.
KMG tudja, én mindig is hittem abban, hogy egyszer létrehozható lesz egy ilyen szövetség, megvalósítható egy budapesti színházi unió! De hogyan fogja meggyőzni erről a kétkedőket, akik azt fogják állítani, hogy az Operettszínháznak, magának, nekem túl nagy hatalom összpontosul a kezében?! BÉRES Nyilvánvalóvá fogom tenni számukra, hogy nem történik más, mint egy olyan komplex színházi forma megszületése, mely Európában bevett gyakorlat, s melynek létrejötte előny a közönségnek, előny Budapestnek, és egyértelmű gazdasági racionalitás. az évenként ennek köszönhetően megspórolt kb. 200 millió forintból az első évben meg lehetne oldani a csatornázás és az öltözők, a színpad háta mögötti környezet felújítását, a másodikban modernizálni lehetne a színpadot, a harmadikban sorra kerülhetne a nézőtér és a külső felületek renoválása. Három év alatt kívül-belül megújulhatna a színház, anélkül, hogy ez plusz invesztíciót kívánna! S közben a rétegszínház felől a népszínház irányába mozdulhatna egy igen igényes színházi stílus.